Temel C Programlama #2 (Değişkenler-Veri Türleri)

 


    Kaldığımız yerde devam ediyoruz şimdi değişkenler konusuna bir göz atacağız. İsterseniz hemen geçelim. 

Program #1

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
int main(){
int x=0; /* Tanımla+Değer Verme */
int y; /*Tanımlama */
y=0; /*Değer Verme */
/*
Burada değişkenimizi tanımladık
Veri Tipleri kullaımı >> veri türü isim; >> isim=değer
int Tam sayılar için kullanılır.
fload Virgüllü sayılar için kullanılır.
char Karakterler için kullanılır.
*/
printf("Bir sayi giriniz.");
scanf("%i", &x); /* scanf ile kullanıcıdan girdi alırız. */
printf("\n Girdiginiz sayi= %i \n", x);
system("pause");
return 0;
}

Yeteri kadar açıklamayı kodumun üstüne yorum satırı olarak yazdığım için bir sonrakine geçebiliriz. 

Program #2

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
int main(){
int level = 297;
float xp = 2574.46;
char server = "T";
char nick[] = "Arocyn";
float kxp = 2425.54;
printf("Merhaba %s \n", nick);
printf("Su anda %d level'e sahipsin.\n", level);
printf("%f xp'ye sahipsin. \n", xp);
printf("Sen su an %c serverinde oynuyorsun. \n", server);
printf("Yeni level icin kac xp kaldigini ogrenmek ister misin \n");
printf("Isteyecegini biliyorum o da %f \n", kxp);
system("pause");
}

Buradaki kodumuzda ise basit bir şekilde size daha fazla değer ile nasıl kullanabileceğinizi gösterdim. Bilmeniz gereken en büyük şey buradaki char veri yapısının 1 bitlik veri tutabildiği daha fazla veri tutabilmesi için dizi oluşturmamız gerekiyor. Bu konuyu dizilerde daha iyi anlayacağız. 

Program #3

#include <stdio.h>
#include <stdbool.h>
int main(){
char a = 'A'; // tek karakter %c
char b[] = "Arocyn"; // karakter dizisi %s
float c = 3.141592653589793; // 4 bytes 6-7 basamaklı değerler %f
double d = 3.141592653589793; // 8 bytes 15-16 basamaklı değerler %lf
bool e = false; // 1 byte (true veya false) %d
char f = 128; // 1 byte (-128 <-> +127) %d veya %c
unsigned char g = 1; // 1 byte (0 <-> +255) %d veya %c
short h = 32768; // 2 bytes (−32,768 <-> +32,767) %d
unsigned short i = 65535; // 2 bytes (0 <-> +65,535) %d
int j = 2147483647; // 4 bytes (-2,147,483,648 <-> +2,147,483,647) %d
unsigned int k = 4294967295; // 4 bytes (0 <-> +4,294,967,295) %u
long long int l = 9223372036854775807; // 8 bytes (-9 quintillion <-> +9 quintillion) %lld
unsigned long long int m = 1844674407370955161; // 8 bytes (0 <-> +18 quintillion) %llu
printf("%c\n", a); // char - tek karakter
printf("%s\n", b); // character array - karakter dizisi
printf("%0.15f\n", c); // float - ondalıklı sayılar
printf("%0.15lf\n", d); // double - ondalıklı sayılar
printf("%d\n", e); // bool - true veya false
printf("%c\n", f); // char - tek karakterin sayısal değeri
printf("%c\n", g); // unsigned char - pozitif tek karakterin sayısal değeri
printf("%d\n", h); // short - tam sayılar
printf("%d\n", i); // unsigned short - pozitif tam sayıları
printf("%d\n", j); // int - tam sayılar
printf("%u\n", k); // unsigned int - pozitif tam sayılar
printf("%lld\n", l); // long long int - tam sayılar
printf("%llu\n", m); // unsigned long long int - pozitif tam sayılar
return 0;
}

Son programda ise bütün veri türlerini birer örnek ile gösteren bir örnek buldum size ve bana faydalı olacağını düşündüğüm için ekledim buraya. 

Son bir not olarak ise %'den sonra float gibi veri türlerinde 0.2 kullanırsak çıktımızda noktadan sonraki sadece 2 basamak olur. bu kullanımı istediğimiz gibi genişletebiliriz. Mesela %'den sonra 5.0 koyarsak 5 adet boşluk bırakıp bize istediğimiz sayıyı yazar.  


Buradaki görselde de tablo halinde kolaylaştıracak bir şekilde işimizi buldum. Bunu da eklemek istedim. 

Bu konu buraya kadardı program kodlarını vs. ulaşmak için GitHub sayfamı ziyaret edebilirsiniz. bir sonraki derste görüşmek üzere. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar